RAMOWY ROZKŁAD DNIA W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU „POD MUCHOMORKIEM” W ZBĄSZYNKU W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
CZAS REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8:00 DO GODZ. 13:00
GODZINA |
ORGANIZACJA CZASU |
6:30 – 8:00 Grupa łączona |
Schodzenie się dzieci- zabawy swobodne wg zainteresowań; gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, inne. Praca w małych zespołach, utrwalenie wiadomości i umiejętności zdobytych przez dzieci w ciągu dnia. Praca indywidualna z dzieckiem. |
8:00 – 8:40 |
Zabawy swobodne wynikające z własnej aktywności dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci (pozostałe dzieci zabawy dowolne) |
8:40 – 8:50 |
Zabawa ruchowa ( dzieci 3-4 letnie ), ćwiczenia poranne (dzieci 5-6 letnie); |
8:50 – 9:00 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:30 |
I Śniadanie |
9:30 – 10:10 |
Zajęcia dydaktyczne organizowane w oparciu o podstawę programową wych. przedszkolnego stymulujące wszystkie sfery rozwoju – czas trwania zajęć jest uzależniony od wieku dzieci. |
10:10 – 11:20 |
Zabawy i gry ruchowe na placu przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze lub zabawy w sali wg zainteresowań dzieci (w zależności od warunków atmosferycznych ).Zabawa ruchowa. |
11:20 – 11:30 |
Czynności samoobsługowe, higieniczne, przygotowanie do II śniadania. |
11:30 – 11:45 |
II śniadanie |
11:45 – 13:00 |
dzieci 3-letnie- Odpoczynek-– słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej |
11:45 – 12:00 |
dzieci 4-6 letnie -Ćwiczenia relaksacyjne , słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wybranych pozycji z literatury dziecięcej , muzykoterapia |
12:00 – 13:00 |
Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci w sali lub na placu zabaw. |
13:00 – 13:30 |
Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, praca z dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi. Zabawa ruchowa. Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu. Zajęcia nadobowiązkowe. |
13:30 – 14:00 |
Obiad |
14:00 – 15:30 15:00 – 15:30 grupa łączona |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci – gry i zabawy dydaktyczne , konstrukcyjne, tematyczne, inne. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju -praca indywidualna( pozostałe dzieci zabawy swobodne w sali), utrwalenie wiadomości i umiejętności zdobytych przez dzieci w ciągu dnia. Zabawy na placu zabaw. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne, wizyty gości w przedszkolu, spotkania, uroczystości, czas realizacji ośrodka tematycznego.
Organizacja dnia w przedszkolu uwzględnia zalecane proporcje dziecięcej aktywności:
– Co najmniej 1/5 czasu przeznacza się na zabawę swobodną;
– Co najmniej 1/5czasu pobyt na powietrzu , placu przedszkolnym, parku
– najwyżej 1/5 czasu zajmują zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu,
– 2/5 czasu zagospodarowuje nauczyciel – w tym mieszczą się czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, uroczystości i inne.
Naczelną zasadą organizacji dnia w przedszkolu jest płynność i elastyczność uwzględniająca oczekiwania dzieci i rodziców.